* Zlatan avslöjar: Så är jag som pappa


Zlatan Ibrahimovic var på fotbollsgalan i Stockholm igår och blev historisk när han som första svenska spelaren någonsin belönades med sin tredje guldboll.

Karriären går med andra ord som på räls, och det finns många som menar att det var ankomsten av första sonen Maximilian i september 2006 och andra sonen Vincent i mars i år som gav honom den mognad som krävdes för att han skulle bli den självskrivna megastjärna han är idag.  

Och guldbollar i all ära, men i en färsk intervju med Aftonbladet blir det tydligt att inga framgångar på fotbollsplanen kan mäta sig med Zlatans kärlek till barnen.  

På frågan vad han är mest stolt över svarar 27-åringen solklart:  

- Mina två barn. Utan tvekan. Inget kan jämföra sig med min familj.  

Landslagsstjärnan förklarar också att - trots en hektisk fotbollskarriär - hinner han med att leva pappa- och familjeliv.  

- Oh, ja. Oh, ja. Jag kommer hem sen på eftermiddagen och leker med ungarna. Du vet, det gamla vanliga som pappor brukar göra.  

När han beskriver sin roll som pappa medger Zlatan dock att det har blivit svårare att balansera fotboll och familjeliv sedan minstingen Vincents ankomst tidigare i år.  

- Det är ingen lätt uppgift. Det är ett stort ansvar där också. Nu när vi har två är det mycket jobb. Man tappar mycket frihet, men det är ju meningen när man får barn. De ska ta all din frihet tycker jag. Mina ungar är som ungar är. De behöver uppmärksamhet. Man försöker hitta på olika grejer att göra.  

Till sin hjälp har Zlatan sin partner och barnens mamma Helena Seger, och han intygar att hon har en nyckelroll i att få familjen att fungera.  

- Jag har känt Helena länge nu, sju, åtta år. Det har alltid klickat mellan oss. Hon har lärt känna mig och förstår mig. Jag har lärt känna henne och förstår henne. Hon förstår mitt jobb och respekterar mig och ger mig den friheten jag behöver för mitt jobb. Hon förstår exakt hela situationen, säger Zlatan till Aftonbladet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0