* Hilton talar ut

"Paris, not France" är titeln på en ny dokumentärfilm om Paris Hilton. I tisdags hade den premiär på filmfestivalen i Toronto, och festivalbesökarna kunde för första gången höra arvtagerskan berätta om sin syn på sexvideon "One night in Paris".  

Den omtalade filmen var av det privata slaget och spelades in 2002 tillsammans med dåvarande pojkvännen Rick Solomon. Han läckte först ut scener på internet och sålde sedan hela verket på dvd.  

- Jag blev så extremt sårad och ledsen när sexvideon publicerades på nätet. Jag var helt förstörd, säger Paris i filmen.  

- Försök att föreställa er att det mest intima man kan göra med en annan människa visas upp för hela världen (...) Jag förstår inte hur Rick kunde göra det. Jag hade trots allt varit förälskad i honom och varit ihop med honom i ett par år.  

Den barnförbjudna filmen kom ut bara tre veckor innan Paris Hilton gjorde debut som tv-stjärna i "The simple life" med Nicole Richie. Tajmingen gjorde att många antog att Paris själv hade ett finger med i spelet.  

- Det gjorde inte saken lättare för mig, att många medier beskyllde mig för att själv ha lagt ut videon på internet. Varför i hela världen skulle jag göra det, frågar sig den idag 27-åriga stjärnan.  

- Förresten så ser jag förfärlig ut i den där videon.  

Enligt den nya dokumentärfilmen isolerade Paris sig själv i flera månader efter att sexbandet gjorts tillgänglig för allmänhetens beskådan.  

- Jag ville inte stämma Rick, jag ville inte ha en lång och uppslitande rättssak, där alla sliskiga detaljer skulle komma fram igen. Och när videon offentliggjordes hade jag en ny pojkvän. Det var en förfärlig tid, säger Paris i dokumentären.  

Hennes minne tycks dock spela henne ett spratt, för hon stämde faktiskt Rick, och exparet kom fram till en förlikning. Paris har tidigare sagt att hon inte sett en krona från videoförsäljningen - men att hon ändå inte vill ha hans pengar.  

Men det kom i alla fall något gott från "One night in Paris".  

- Sexvideon öppnade mina ögon. Jag blev starkare av motgången och började växa som människa. Och jag kan lika gärna säga det rakt ut: Sedan den där videon har ingen någonsin fått jävlas med mitt liv igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0