* Stor intervju - Paris Hilton

Paris Hilton var på skandinavienbesök i förra veckan för att ta bilder till sin nya kollektion av egendesignade handväskor, och Starlounge fick en exklusiv intervju med den världsberömda arvtagerskan, exfången och partyprinsessan. Eller som hon nu helst vill bli kallad - affärskvinna.

I den här första intervjudelen av två, avslöjar 27-åringen sina bästa skönhetsknep och kommenterar ryktet som säger att hon gjort om några av sina rum hemma - till garderober!



Hur har du arbetat som designer på den här kollektionen?

Jag har jobbat väldigt nära med alla designers på mina olika märken. De flyger till Los Angeles en gång i månaden och vi diskuterar de olika designerna, stilar som jag vill göra, olika färger - jag är creative director och tar alla besluten.


Hur gör du research?

Jag reser till olika couturevisningar i Paris, shoppar, reser och spanar in vad folk har på sig när jag går ut. Sen blandar
jag det med min egen stil.


Ditt namn är ett stort varumärke, du är modell, författare, sångerska, skådespelerska, tv-stjärna - och naturligtvis en stor modeikon, hur viktigt är mode i ditt liv?

Jag älskar mode. Det har alltid varit en stor del i mitt liv. Och det har alltid var min dröm, ända sedan jag var en liten flicka har jag velat bli modedesigner. Så det här är helt underbart!


Väljer du ut dina egna kläder eller har du en stylist som hjälper dig?

Ibland har jag en stylist, men oftast väljer jag kläderna själv. Jag älskar att shoppa på egen hand. Jag sätter på mig solglasögon och en hatt, men jag brukar bli igenkänd på en gång.


Hur stor är din garderob?

Jag har många garderober hemma. Jag har mycket kläder och skor och handväskor så jag behöver mycket plats.


Stämmer det att du har gjort om några rum i ditt hem till garderober?

Ja, några...


Vilken är din favoritaccessoar?

Handväskor! När jag tittar på andra kvinnor lägger jag alltid märke till vilken sorts handväskor de har. Det är också en av anledningarna till varför jag designar min egen kollektion.


Har du några "rätt och fel" när det gäller accessoarer?

Rätt är att ha sin egen stil. Bär saker som passar din personlighet. Fel är att försöka kopiera någon annan.


Vilken sorts kvinnor är din kollektion av handväskor riktad till?

Alla kvinnor. Men framförallt dem som är från 14 år och upp mot 20-årsåldern.


Din hy måste utsättas för mycket smink med tanke på alla fester som du går på? Hur gör du för att hålla den ren och
tvätta den, så att den håller sig fräsch och vacker?

Jag tar väldigt bra hand om min hy. När jag var liten lärde mamma mig allt och köpte de bästa återfuktarna, ansiktskrämerna och så vidare. Jag har alltid tagit hand om min hy. Jag tvättar alltid av mig på kvällen. Jag tror att många tjejer ofta inte tar hand om sin hy och det är synd.


Vilka är dina bästa skönhetsknep?

Drick mycket vatten, gå på ansiktsbehandlingar, massage. Sånt som får dig att koppla av.


Vilka skönhetsprodukter bär du alltid med dig i handväskan?

Jag har alltid läppglans och brun-utan-sol, så att jag alltid kan bättra på brännan.


Har du några skönhetstips för någon som har en dålig dag? Någon speciell produkt eller ett knep som kan uträtta mirakel på ett ögonblick?

Jag tror att det alltid är viktigt att försöka känna sig självsäker, och försöka göra sitt bästa om det är en dålig dag.


Namnet på dina handväskor och accessoarer är "Confidence", är det ett nyckelord i din karriär?

Jag tycker att det är viktigt för tjejer att vara självsäkra. Det är lätt att se när någon inte är det. Det är också en av anledningarna till att jag döpte kollektionen till Confidence. Det är ett av de viktigaste karaktärsdragen som man kan ha.


Hur medvetet har du jobbat för att göra ditt namn till ett varumärke?

Jag har jobbat på mitt varumärke länge nu. Och det är hårt arbete. Nästan varje dag reser jag någonstans i världen för att promota mina olika produkter. Det blir större och större varje år. Så det är väldigt spännande.




I den andra delen av vår intervju med Paris Hilton berättar hon om kärleken till pojkvännen Benji Madden.




Av; NIKOLAJ VRAA, SEBASTIAN NORDÉN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0